söndag, april 03, 2011

Söndag

Vi hade ju två städer som vi blivit bjudna till, Göteborg och Chicago. Hur gärna jag än vill åka tillbaka till "The Windy City" måste jag inse fakta. Det är nog lite för dyrt att åka dit nu om vi ska betala en obscen summa pengar för flyg och hotell i Taipei snart. Så... Det kan nog bli en resa till Lilla London snart.

Jag leker med tanken att åka dit helgen före påsklovet och sedan åka till mamma. Det beror ju på om Maken kan vara ledig såpass länge, förstås.

I morgon börjar ännu en ny vecka. Shit, så lite jag vill jobba. Två veckor kvar till påsk, efter livet ska jag nog berätta för eleverna att jag inte är kvar efter sommaren. Jag vill berätta det så sent som möjligt, för att de ska arbeta så länge som möjligt. De lär tappa intresset för det jag går genom när jag berättar. Det lilla intresse de nu har...

Om det låter som om jag är trött på situationen på skolan, så är jag det. Trött på att alltid behöva vara arg och irriterad.



0 kommentarer:

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.