torsdag, april 07, 2011

Världens bästa man...

...det är han som även kallas Maken. Han ringde mig idag och tyckte att jag lät så låg igår när jag pratade om jobbet. Hans lösning? Helgkryssning till Helsingfors. Vi åker i morgon eftermiddag och kommer hem på söndag. Så om det blir lite färre inlägg än vanligt så hittar ni orsaken här. Jag kommer att befinna mig på en båt och äta god mat - och promenera i den otroligt vackra staden Helsingfors (där det kommer att vara typ 3 plusgrader, men ändå)
Tryffel
Jag var tyvärr tvungen att ställa in badminton med A1, men kommer förmodligen att hamna på pluspoäng igen när jag köper Brunbergs tryffel, en masse. Jag hade inte kunnat spela ändå eftersom jag har ont i halsen. Som grädde på moset måste jag också ändra en utvecklingssamtalstid. Den skulle egentligen vara 15.30, men båten går 16.45...

Vad har du för helgplaner? Om du inte bestämt något: Kolla om det finns några sista-minutenbiljetter kvar och häng på, vettja! :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att åka iväg! Vilken underbart inkännande man du har som märkte att du behövde "lyftas upp". Ha det så trevligt på resan!:)

Hedda sa...

Vilken make! :)
Det är du väl värd!
För oss är det lite knepigare att komma iväg, eftersom vi måste ha djurvakt. Min make ska på Solvalla på lördag. Jag kanske tar en promenad och bloggar lite. :)

ufojording sa...

Härliga helgplaner, precis sånt som kan behövas ibland för att pigga upp. Själv ska jag försöka åka tåg, haha, vilket skämt va... Vi får väl se om jag tar mig någonstans :/

Carro sa...

Men åh vad härlig han är! Vist är det skönt när den andra verkligen vet vad man behöver. Men jag blir lite förvirrad, jag som kallar min man för väldens bästa man?! ;-) Det verkar som att det finns fler .-)

Kram

TeachMom sa...

P: Jo, han är rätt OK. Jag behåller honom nog ett tag till :)

Hedda: Åh, Solvalla var det ett tag sedan jag var på. Det är rätt kul. Men promenera & blogga låter rätt bra det också...

Sara: Sj verkar ju har lite problem - igen - så lycka till... Men i morgon hoppas jag att det ska blåsa mindre, vill inte ge mig ut på sjön med stormvindar.

Carro: Visst är han! Och ja, jag tror att förstaplatsen innehas av ganska många på den globala nivån. :)

MDB sa...

Ha det så härligt!

kakansmamma sa...

Åh vad härligt med kryssning...
Själv har jag jobbhelg och sen blire middag för farsgubben på söndag som blivit ett år äldre...

Trevlig resa!

moi sa...

Vi tänkte ett tag åka till mamman och pappan i helgen men så blir det inte. Jag tror att vi ska kolla en instrumentutförsäljning, skruva upp en (eller flera) hyllor, ev. köpa några hyllor och ta promenader. jag vill egentligen också klämma in något restaurangbesök också men jag tror att det slutar med att vi lagar mat hemma och börjar se på en dvd-box istället. Kanske blir det millesgården också. Inget är bestämt.

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.