måndag, april 18, 2011

Fyra dagar före avresa (vart tar dagarna vägen?!)

Idag bokade vi in ett möte med läkare för det obligatoriska läkarbesöket. Det blir den 20 maj. Dessutom har Maken tagit den andra Twinrixsprutan, så nu är han också skyddad.

Frågorna till barnhemmet är skickade och vi har bokat om hotellet i Taichung. Tydligen var det lite för litet enligt socialarbetarna. Istället bokade vi in oss på ett hotell som de rekommenderade, Li Chia


Jag har varit på jobbet hela dagen och behöver åka dit i morgon också. Förhoppningsvis är min chef där i morgon så jag kan fråga henne ett par saker. Jag har samlat ihop mina böcker och mina pärmar, så det är bara för Maken att åka förbi och plocka upp allt. Jag tog med mig en del hem idag, men det finns en gräns för vad man får med sig på cykel - åtminstone för mig.

Jag märkte nu att jag varit helt förvirrad när det gäller nedräkningen till avresan. Jag måste gå in och justera...

5 kommentarer:

Hedda sa...

Oj, vad snabbt det går nu! Snart är ni där! Och nästan lika snabbt är ni tillbaka igen. Så himla spännande! :)

Carro sa...

Åh vad det är spännande att följa dina uppdateringar nu :-) Herre gud vad ni styr, men det är ju kort om tid så det är bara att köra så att det ryker!

Magväska!? Ha ha ha ha jag förstår att det blir maken som får bära den hi hi..

Hur blir det med filmningen nu då? Har ni hört ngt mer?

TeachMom sa...

Det känns som om det är väldigt få dagar kvar... Men det är en otroligt skön känsla!

Ja, magväskan kommer inte att sitta på *mig* i alla fall, det kan alla vara övertygade om.

Vi har inte hört något mer om filmningen, men vi antar att allt flyter på. En sak mindre som vi behöver planera för i alla fall.

Litenlängtan sa...

Gaget vad tiden går fort! Men som sagt - ni kommer snart iväg och hämtar era pusselbitar som ska få bli "hela bilden" - åh det låter så härligt!

Lycka till med de sista förberedelserna!

jag är gärna med på en bilddagbok iaf! Jag mailar dig imorgon kanske!

Tea sa...

Det är så spännande och dagarna flyger iväg!

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.