måndag, april 25, 2011

På resande fot.

Nu har vi varit i Taipei i två hela dagar och det är hemskt mycket att ta in.

Det är en ren och fin stad. Lite få Starbuckscaféer dock. Jag kom nästan dit idag, men det var för lång kö och jag tröttnade. Har dock blivit lovad ett besök dit snart.

Igår var vi i Taipei 101, den näst högsta byggnaden i världen. Jag shoppade en del, bland annat en väska, men det jag självklart inte kunde hålla mig borta från var denna sötnos:


Det ser ut som grisen från serien Pärlor för svin (googla), men det är så klart ännu en I-or. Me love.

Jag köpte ännu ett litet mjukdjur, Cheshirekatten. Vad sägs, är den inte söt?


Imorgon bär det av till Taichung och det första mötet med våra söner. Vi är så spända!

3 kommentarer:

Jenny U sa...

Nja, för en gång skull är jag oening om två saker.
De nya mjukisdjuren är inte i stil med en klassisk Ior...
Och Starbucks är så överskattat... (Men jag kommer förmodligen att ge det nya chanser ändå!)

Mymlan sa...

Vad roligt att ni nu äntligen är i Taipei! Stora grattiskramar till era pojkar! Hoppas ni har det riktigt gott!

Mymlan sa...

Förresten! Mjukdjuren är underbara! Både Grisen och Cheshire!

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.